MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN BISTRIŢA-NĂSĂUD
GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR.2 BISTRIŢA
STR. NICOLAE BĂLCESCU NR. 38A GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR.10 – STRUCTURA
BISTRIŢA
STR.INDEPENDENŢEI NR. 57
Revizuit si aprobat în C.A. din 21.10.2020
PROIECT
DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ
2020-2024
DIRECTOR: SABĂU CARMEN
Actualul PDI reprezintă voinţa comună a personalului didactic, a personalului didactic auxiliar, a personalului administrativ şi a comunităţii (părinţi si reprezentanţi ai comunităţii locale), elaborarea pornind de la punctele tari şi slabe (analiza SWOT) ale activităţii educaţionale precum şi de la analiza indicatorilor de performanţă din precedentul proiect.
De asemenea, faptul ca aceasta unitate de invatamant si-a mutat sediul si a fost schimbata denumirea din Grădinița cu Program Prelungit Nr.2 in Grădinița cu Program Normal Nr.2 prin Hotararea de Consiliu Local Nr. 220/23.12.2019,ne motiveaza si mai mult vis-à-vis de planurile de dezvoltare ale acestei institutii.
Planul de dezvoltare ne arată direcţiile majore de progres, iar modul de întocmire al acestuia permite consultarea părţilor interesate şi implicarea în asumarea scopurilor, obiectivelor şi acţiunilor propuse.
S-au reformulat ţintele strategice pentru perioada avută în vedere, astfel încât PDI 2020-2024 să reflecte modificările legislative, cerinţele societăţii actuale şi valorile europene, şi s-a folosit principiul continuităţii în politica educaţională a echipei manageriale şi a cadrelor didactice ale Grădiniţei cu Program Normal nr. 2, continuitate susţinută atât de rezultatele obţinute cât şi de expectanţele părinţilor şi ale comunităţii locale.
Documentul de faţă are o importanţă deosebită, deoarece concentrează atenţia asupra finalităţilor educaţiei, asigurând întrepătrunderea tuturor domeniilor funcţionale ale managementului (curriculum, resurse umane, material-financiare, relaţii sistemice şi comunitare), şi menţine coerenţa strategiei pe termen lung a grădiniţei.
Proiectul de Dezvoltare Instituţională al grădiniţei reprezintă expresia concretă a echilibrului dintre reglementări şi iniţiative.
Acesta:
PRIORITĂŢISTRATEGICEÎNANULŞCOLAR2020-2024
Acest Plan Managerial este conceput în conformitate cu următoarele acte normative:
Politicile educaţionale ale unităţii se vor baza pe următoarele priorităţi
Prezentul plan managerial se fundamentează pe:
“Scopul educaţieişi instrucţieieste dea scoatedin ce în ce mai multe informaţii de la individ, decât de aintroducedinceînce maimulteinformaţiiînmintea acestuia”(F.Froebel)
Denumirea grădiniţei: GRĂDINIŢA CU PROGRAM NORMAL NR.2
Grădiniţa cu Program Normal Nr.2-PJ Grădiniţa cu Program Normal Nr.10-structură
Strada N.BĂLCESCU Nr. 38A, Bistriţa Strada Independenţei Nr. 57 ,Bistrita Tel/fax: 0363 100 458 Telefon 0263 239523
0363 100 459
E-mail: gradinitanr2bis @ yahoo.com Site: gradinitanr2bistrita.ro Facebook: Gradinitanr 2 Bistrita
Domeniul de activitate: învăţământ preşcolar ;
Forma juridică de organizare : unitate de învaţamant preşcolar de stat cu personalitate juridică;
Statutul proprietaţii grădiniţei: proprietatea Consiliului Local Bistriţa;
Program de funcţionare: gradinţă cu program prelungit: 6.00 – 18.00
gradinţă cu program normal: 7.00 – 15.00
A fost înfiinţata in noiembrie 1980 cu denumirea Grădiniţa cuP.P. nr.2 Forul tutelar: Inspectoratul Şcolar Judetean Bistriţa-Năsăud;
Consiliul Local al Municipiului Bistriţa;
Beneficiarii:
Sloganul grădiniţei noastre este „Împreunăpentrucopiii noştri”.
Valorile dominante sunt: colaborare, cooperare, munca în echipă, respect reciproc, orientare şi ataşament faţă de copii, respectul pentru profesie, libertatea de exprimare, receptivitatea la nou, creativitate, dorinţă de afirmare. De asemenea, atmosfera plăcută, asumarea răspunderii personale, deschiderea faţă de schimbare, viteza de reacţie şi încrederea au un impact major asupra calităţii muncii noastre dar şi asupra percepţiei şi atractivităţii serviciilor educaţionale oferite. Sunt rare cazurile de individualism, rutină, conservatorism şi automulţumire.
Principala preocupare a organizaţiei este calitatea întregii activităţi din grădiniţă. Se urmăreşte ca toate activităţile să fie centrate pe copil, să se realizeze activităţi extracurriculare diversificate care să satisfacă nevoile şi interesele copilului, ale părinţilor, ale comunităţii locale. Prin proiecte educaţionale se abordează laturi ale educaţiei necuprinse în curriculum-ul naţional. Se urmăreşte în permanenţă promovarea performanţei.
În grădiniţă există numeroase ritualuri şi ceremonii. Cele mai importante ritualuri sunt cele de început de an (mesele rotunde de la 1 septembrie în care se prezintă noi angajaţi şi se povestesc întamplări din concediu; decorarea grădiniţei cu flori şi ghirlande, afişarea panoului „Bine aţi venit!” în 15 septembrie) şi ritualurile de sfârşit de an ( ceremonii în cadrul cărora sunt premiaţi cadre şi copii cu performanţe deosebite). Pe parcursul anului şcolar se marchează evenimentele personale (zilele de naştere, onomasticile, pensionările) dar şi evenimentele ce ţin de tradiţia şi cultura poporului român (Crăciunul, 8 martie, Ziua educaţiei).
Există un tipar comportamental care se repetă în fiecare zi de luni: documentele educatoarelor sunt prezentate directorului pentru supervizare, întreg personalul se întruneşte în biroul directorului, timp de 10 minute, în vederea stabilirii calendarului activităţilor din acea săptămână şi a delegării de către conducere a unor sarcini specifice.
Normele de comportament sunt bine stabilite prin Regulamentul Intern care se găseşte la avizierul grădiniţei. Pe lângă acestea există norme nescrise care fac parte din viaţa grădiniţei noastre: zâmbetul colegial, primirea călduroasă a copiilor şi părinţilor, tonalitatea moderată a vocii, ţinuta vestimentară, aspectul îngrijit al tuturor angajaţilor unităţii.
Climatul din grădiniţă este un climat deschis, caracterizat de dinamism şi grad înalt de angajare a tuturor membrilor instituţiei. Relaţiile interpersonale sunt deschise, colegiale, de respect şi sprijin reciproc.
Directorul este deschis şi ascultă sugestiile tuturor angajatilor, face aprecieri frecvente şi sincere la adresa acestora, le respectă competenţa, le oferă o largă autonomie, îi sprijină şi evită un control strict birocratic. Toate acestea se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă şi în conduita angajaţilor.
De aceea este important sa ştim unde mergem, să mergem împreună cât putem de bine, să învăţăm încercând ceva nou, conştienţi de faptul că toată lumea are ceva de oferit, că putem discuta despre diferenţele noastre mai ales când ne simţim bine cu noi înşine, călăuziti de principiul că TREBUIE SĂ TRATĂM OMUL CA SCOP ȘI NU CA MIJLOC.
Bineinteles ca in aceasta perioada,in contextul pandemiei SARS-Cov-19 ,conform Ordinelor si reglementarilor comune ale Ministerului Sanatatii cat si al Ministerului Educatiei ,am intocmit proceduri interne sanitare, care sa protejeze sanatatea atat a prescolarilor nostril, cat si a personalului acestei unitati de invatamant.
Grădiniţa cu Program Normal Nr.2
Strada N.BĂLCESCU Nr. 38A, Bistriţa
10grupecarecuprind197decopii înscrişi
Grădiniţa cu Program Normal Nr.10–structura
Strada Independenţei Nr. 57, Bistriţa;
4grupecarecuprind96decopii înscrişi
Frecvenţa în ambele grădiniţe este bună, majoritatea preşcolarilor frecventând cu regularitate cursurile.
În ultimii patru ani ne-am realizat planul de şcolarizare propus pentru ambele grădiniţe. La program prelungit frecventa este mai mare si solicitarile mai multe.
Concluzie: Numărul preşcolarilor care studiază în cele două grădiniţe se menţine în limitele superioare în conformitate cu prevederile Legii1/2011, ceea ce demonstrează interesul părinţilor pentru integrarea copiilor în grădiniţă şi prestigiul dobândit la nivel de localitate şi judeţ prin rezultatele obţinute. .
Toate posturile sunt ocupate cu personal calificat (studii corespunzătoare postului) pe care îl ocupă. Personalul didactic auxiliar şi nedidactic este insuficient. Există deficit la personalul de întreţinere şi la bucătărie şi nu există personal de pază.
Statutul clădirii, vârsta şi anul ultimei renovări:
– str.N.BALCESCUnr.38A
GrădiniţăP.N.NR2 | |
Anul construcţiei | 2020 |
Anul mutarii in cladire | 2020 |
Anul ultimei renovări |
|
Statutul clădirii | Proprietatea Consiliului Local |
IV. 5.b Organizarea spaţiului şcolar
Entitate spaţiu şcolar | Nr. entităţi | Suprafaţă | Aprecierea stării |
Sală de clasă | 10 | 38,41 mp/sala | Foarte bună |
Sală multifuncţionala/Sală de sport | 1 | 105 mp | Foarte buna |
Bibliotecă/Cabinet logopedie | 1 | 19,2 | Foarte buna |
Corn si lapte | 1 | 5,5 mp | Foarte buna |
Contabilitate/Administratie | 1 | 11,39 mp | Foarte buna |
Cabinet metodic | 1 | 16,00 mp | Foarte buna |
Cabinet medical si izolator | 1 | 12,04 mp | Foarte buna |
Teren de joaca | 1 | 385 mp | Foarte buna |
Suprafata de constructie a noii cladiri este de 287 mp.
IV.5.c. Calitatea construcţiei şcolare; întreţinerea spaţiilor exterioare şi a terenurilor existente
Stareaclădirii | |||
Categorie | Bună | Necesităreparaţiiminore | Necesităreparaţiisemnificative |
Aspect general | X |
|
|
Aspectul faţadei | X |
|
|
Acoperişul | X |
|
|
Burlane şi jgheaburi | X |
|
|
Uşi şi geamuri | X |
|
|
Curăţenie | X |
|
|
Antifonie, linişte necesară | X |
|
|
Ventilaţie, aerisire | X |
|
|
Curăţenia spaţiilor exterioare | X |
|
|
Amenajarea curţii şi aspectul ei | X |
|
|
Existenţa gardului împrejmuitor | X |
|
|
Amenajarea căilor de acces | X |
|
|
Sistem de siguranţă a elevilor | X |
|
|
Sistem de siguranţă a mat. didactic | X |
|
|
GRĂDINIŢAP.N.NR.2–structura–str.Independenţei Nr.57
GrădiniţăProgramNormalNr.10-structura | |
Anul construcţiei | 1957 |
Anul ultimei renovări | 2019 – reparaţii, igienizare |
Statutul clădirii | In custodia Consiliului Local |
Entitate spaţiu şcolar | Nr. entităţi | Suprafaţă | Aprecierea stării |
Sală de clasă | 4 | 21,50 | bună |
Sală de sport | 1 | 15 | bună |
Cabinet metodic | 1 | 15,09 | Foarte bună |
Sală profesorală | – |
|
|
IV.5.c. Calitatea construcţiei şcolare; întreţinerea spaţiilor exterioare şi a terenurilor existente
Stareaclădirii | |||
Categorie | Bună | Necesităreparaţiiminore | Necesităreparaţiisemnificative |
Aspect general | x |
|
|
Aspectul faţadei | x |
|
|
Acoperişul | X |
|
|
Burlane şi jgheaburi | X |
|
|
Uşi şi geamuri | x |
|
|
Curăţenie | X |
|
|
Antifonie, linişte necesară | x |
|
|
Ventilaţie, aerisire | x |
|
|
Curăţenia spaţiilor exterioare | X |
|
|
Amenajarea curţii şi aspectul ei | x |
|
|
Existenţa gardului împrejmuitor | x |
|
|
Amenajarea căilor de acces | X |
|
|
Resurse | Existente | Necesare |
| – Internet la ambele unităţi | – 10 calculatoare |
RESURSE | – 4 calculatoare disponibile pentru activitatea de | pentru copii |
INFORMAŢIONALE | management şi financiar contabilă si asistenta | – soft-uri |
| medicala | educaţionale . |
| – 10 calculatoare disponibile în clase |
|
Bugete 2012-2016:
Miilei | 2013 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | |
Fonduri alocate de la bugetul local |
809,5 |
886 |
923 |
|
758 | 112.693,73 1171838 |
Fonduri alocate de la bugetul de stat | 1,146 |
|
| 7.29 | 56 |
|
Venituri extrabugetare |
|
|
|
|
|
|
Bugete 2019-2023
Miilei | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
Fonduri alocate de la bugetul local | 137.595 1.687875 |
1696956 |
|
|
|
Fonduri alocate de la bugetul de stat |
|
| |||
Venituri extrabugetare |
|
|
Grădiniţa funcţionează din 1980, iar o parte din personal se aflǎ în unitate încǎ de la deschiderea ei fapt care a dus la crearea şi existenţa în unitate a unui mediu intern bun.
Din septembrie 2006, Grădiniţa cu program normal nr. 10 iar din septembrie 2019, Grădinițe cu Program Normal nr. 8 și 18, au fost arondate Grădiniţei cu program prelungit nr. 2, şi se poate afirma că suntem o echipă, mai ales că aproape toţi membrii actualului colectiv sunt oameni devotaţi grădiniţei, cu viziuni largi, creatoare şi constituie un suport real pentru buna desfăşurare a activităţii.
Gradinita cu P.P nr.2 Bistrita a fost situata pana in anul 2008 pe strada N. Balcescu nr.38 in municipiul Bistrita, intr-o cladire veche, construita inainte de 1900, care nu mai prezenta siguranta, astfel încât am fost mutati intr-o locatie noua până la construirea unui nou local, în incinta Grupului Şcolar „Grigore Moisil”, în corpul A, la etajul I al clădirii si o parte din parter. Chiar dacă spaţiul a fost reamenajat si dotat continuu cu finanţare de la Consiliul local sau din sponsorizări, el nu era ceea ce ar trebui să fie pentru o grădiniţă cu program prelungit. Structura acesteia, grădiniţa cu program normal, funcţionează într-un imobil care a fost revendicat de către Biserica evanghelică, dar care l-a cedat primăriei pentru o perioada de timp, are curte interioarǎ în care există spaţiu de joacǎ pentru copii precum şi un spaţiu verde cu iarbǎ şi pomi fructiferi.
Incepand cu anul scolar 2020-2021 Gradinita cu Program Prelungit Nr.2 Bistrita si-a schimbat denumirea in Gradinita cu Program Normal Nr.2 Bistrita si de asemenea s-a mutat intr-un imobil nou,construit prin fonduri europene REGIO,conform Hotararii de Consiliu Local Nr. 220/23.12.2019.Gradinitele cu Program Normal Nr. 8 si Nr. 18 au fost absorbite in cadrul acestei unitati, deci au fost inchise.
Climatul din grădiniţă este un climat deschis, caracterizat de dinamism şi grad înalt de angajare a tuturor membrilor instituţiei. Relaţiile interpersonale sunt deschise, colegiale, de respect şi sprijin reciproc.
De asemenea avem o relaţie foarte bună cu părinţii şi cu copiii, ceea ce a favorizat menţinerea acestei grădiniţe, cu un numar mai mare de grupe şi de cadre didactice.
Mediulsocialalcopiilor:
Grădiniţa noastra este situată într-un cartier linistit, in vecinatatea sediului Politiei Romane. De când ne-am mutat în noua locaţie am venit în întâmpinarea nevoilor educaţionale ale copiilor cu o ofertă de activităţi diversificată, pentru satisfacerea tuturor nevoilor şi dorinţelor copiilor şi părinţilor acestora, asftel că preşcolarii înscrişi provin din toate zonele orasului si din cartierele limitrofe. Unii dintre acestia locuiesc in apropierea gradinitei.
Calitatea personalului didactic
Aproape toate educatoarele au studii superioare ca profesori pentru invatamantul prescolar
Cadrele auxiliare şi nedidactice au obţinut Certificat de calificare profesională „Îngrijitor copii” ca urmare a parcurgerii unor cursuri de calificare prin proiectul INFUSE
Contabilul şi administratorul de patrimoniu au studii superioare de specialitate.
Gradiniţa întreţine o comunicare eficientă cu instituţiile cu care se află în relaţii de subordonare, prin mijloacele de comunicare moderne existente : telefon, Internet, fax, dar şi verbal, prin directorul gradinitei , responsabilii de comisii şi toate cadrele didactice prin întâlniri în cadrul şedinţelor de lucru, consfătuiri sau inspecţii tematice;
Pe perioada starii de urgenta am comunicat eficient prin WhatsApp si Google Meet,Zoom.
Comunicarea interumană s-a realizat în mod armonios, colegial, fără disfuncţionalităţi comportamentale.
Cerinţele scripturale au fost realizate la timp, conform criteriilor în vigoare, (semnarea condicii, punctualitatea la ore); disponibilitatea la cerinţele manageriale a fost elocventă şi prodigioasă, bazată pe încredere şi suport reciproc, promovarea deontologiei profesionale, situându-se la o înaltă clasă a valorii interumane.
În contextul unei societăţi moderne în permanentă schimbare, echipa managerială a Grădiniței cu Program Normal Nr. 2 se defineşte prin calităţi şi abilităţi precum : gândire logică, capacitate de conceptualizare, capacitate de diagnoză, capacitate de decizie, obiectivitate în perceperea şi judecarea altora, adaptabilitate, centrarea pe dezvoltarea celorlalţi, spirit colegial, capacitatea de a asculta şi de a lua în considerare şi alte păreri decât cele proprii, comunicare facilă, încurajarea creativităţii, atitudini pozitive, atribuţii delegate într-o pondere considerabilă.
Directorul si echipa managerială promovează un stil de conducere democratic. În funcţie de situaţie, acordă prioritate uneia dintre următoarele variabile: cerinţele sarcinii, nevoile grupului, nevoile indivizilor.
Membrii echipei manageriale pornesc de la premisa că obţinerea performanţelor depinde de modul în care un manager reuşeşte să influenţeze comportamentul celorlalţi membri ai corpului didactic şi nedidactic. De aceea pune un accent deosebit pe motivarea şi coordonarea acestora.
Sunt folosite următoarele instrumente manageriale: Regulamentul intern, Fişa operaţionalizată a postului, Organigrama, Fişa de asistenţă, Fişa de evaluare, Planul managerial.
Grădiniţa este un centru de resurse educaţionale şi de servicii oferite copiilor şi comunităţii, unde relaţiile interpersonale sunt utilizate priceput şi principial pentru a facilita autocunoaşterea, acceptarea emoţională şi maturizarea (dezvoltarea optimă a resurselor personale) în direcţia formării unor personalităţi armonioase, creative, ataşate valorilor naţionale şi universale.
„ LANOIINGRADINITA,FIECARECOPILAREACCESLAOEDUCATIEDECALITATE INTR-UN MEDIU ADECVAT”
Viziunea unităţii derivă din nevoile de educaţie, identificate la nivelul societăţii şi al comunităţii încă de la varsta preşcolară, vizând urmatoarele aspecte:
Grădiniţa noastră este o instituţie de educaţie, care oferă sprijin educativ pentru copii şipărinţi. Ea este terenul unor relaţii educative în care fiecare beneficiar: părinte, copil, educatoraredeînvăţatşitrebuiesăsesimtăvalorificatşiimportant.Misiuneanoastrăestedesocializarea copiilorpreşcolariîn vederea integrăriişi adaptării cu succes,în activitateaşcolarăşi însocietate.
Pentru că avem mai mulţi copii cu cerinţe speciale, dar şi copii foarte dotaţi, se impune individualizarea instruirii si implicit diversificarea strategiilor de predare-invatare pe baza unor planuri de intervenţie personalizate. Se impune astfel autoperfectionarea si perfectionarea prin cursuri in domeniul strategiilor de cooperare si educatie de tip inclusiv a cadrelor didactice si procurarea si confectionarea de materiale didactice specifice. De asemenea este necesară folosirea abilitǎţilor personale de utilizare a TIC şi a altor mijloace moderne în procesul didactic.
.
Deoarece este tot mai multă nevoie de a stimula și insufla în sufletul copiilor dragostea pentru carte, se impune în continuare folosirea corespunzătoare a bibliotecii grădiniţei dar şi includerea in planificarea activitatilor instructiv-educative a unor activitati specifice care sa duca la stimularea interesului pentru lectura individuala si colectiva in perioada prescolara in vederea dezvoltarii si activizarii vocabularului si a cultivării dragostei pentru literatura scrisă.
Lectura poveștilor creează puncte de legătuăa și de interes, îi determină pe copii să se adune, să se relaxeze și să invețe să simtă cuvintele, frumusețea și expresivitatea lor, le cultipă răbdarea, curiozitatea și interesul, pentru o bună comunicare, pentru o stransă legatură cu cuvantul, cu carte și cu literatura.
Implementarea Curriculumului pentru educaţie timpurie 2019 prin crearea unor situaţii
autentice de învăţare, în vederea obţinerii dimensiunilor învăţării şi a comportamentelor vizate, ca premise ale competenţelor ulterioare precum și prin utilizarea noilor tehnologii în procesele de învățare-predare evaluare și a experimentelor ca metodă de învățare
Modernizarea spatiilor de lucru si de joaca, în special după mutarea în noua clădire vor contribui la realizarea unui ambient educational propice atat sub aspect fizic cat si psihic, în așa fel încât copiii să lucreze cît mai mult într-o manieră modernă, adecvată unui învățământ modern, european precum şi la creşterea şi menţinerea imaginii pozitive a grădiniţei
OBIECTIVE STRATEGICE(organizationale)
ŢINTA1
Dezvoltarea managementului grupei prin implementarea unor strategii educationale moderne şi adecvate conform viziunii noilor programe școlare pentru dobândirea de competențe relevante astfel incat activitatea sa fie centrata pe copil pentru a-i dezvolta personalitatea si adaptarea la viata scolara dar şi a stimula incluziunea şcolară
Individualizarea instruirii pe baza unor planuri de intervenţie personalizate.
Folosirea abilitǎţilor personale de utilizarea TIC şi a altor mijloace moderne înprocesul didactic.
TINTA2
Abilitarea cadrelor didactice cu capacitatea de a construi un mediu educaţional care să motiveze copilul în procesul de apropiere faţă de carte şi faţă de cuvântul scris
Includerea înplanificările educatoarelor a unor activități specifice,in functie de varsta copiilor care să le stimuleze interesul pentru lectură
Dotarea în continuare şi folosirea corespunzătoare a bibliotecii grădiniţei (2000 de cărţi şi materiale auxiliare),atât de cadrele didactice cât şi de copii şi părinţi
TINTA3
Fiecare copil merită o poveste–evidențierea rolului cărților și eficiența intervențiilor timpurii in dezvoltarea limbajului, comunicării orale și a premiselor citirii și scrierii.,a dezvoltarii competențelor lingvistice ca predictor pentru succesul școlar .
TINTA4
Proiectarea și implementarea noului curriculumului orientat spre viitor
OBIECTIV2
OBIECTIV4
Identificarea resurselor financiare necesare realizarii acestor lucrari
ŢINTASTRATEGICĂ | INDICATORIPERFORMANŢĂ | OPŢIUNISTRATEGICE | MODALITĂŢI EVALUARE | RESPONSABILITĂŢI | |||
CURRICULUM | RESURSEUMANE | RESURSEFINANCIARE | RELAŢIICOMUNITARE | ||||
1 | 2 | 3 |
|
| 4 | 5 | 7 |
1. Abilitareacadrelor didacticecu capacitatea dea construi unmediueducaţionaldeschis,care sămotiveze copilulîn procesul deapropiere faţă decarte şi faţă decuvântulscris | 1.Existentaaminim 1000 decarti in bibliotecagradinitei,care sa fieutilizate catmai frecventin activitateainstructiv-educativa | Includerea inplanificareaactivitatilot instructiv-educative a unoractivitatispecificecaresaducalastimulareainteresului pentrulecturaindividualasicolectiva in perioadaprescolarainvedereadezvoltariisiactivizariivocabularului si adobandirii tehnicilor demuncaintelectuala. | Implicareapreşcolarilor siparintiloracestoraîn activităţile noi.Desemnareapersoanelor carevor organiza şidesfăşura acesteactivităţi. Desemnareapersoanelor caresevorocupadeamenajareabiblioteciigradinitei | Achiziţionareadematerialespecifice: carti,reviste, jocurididactice,plansedin resurseproprii si dindonatii | Implicareapărinţilor în dotarea siamenajareabiblioteciiContracte de achiziţii cufurnizorispecializaţi. | Chestionare,focus-grup,analize,studii deimpact, |
|
2.Generalizareautilizăriimetodelor activparticipative, înprocesulinstructiv-educativ, lanivelul unităţii,introducereaactivităţilordetipout-door | 2. Utilizarea înmodcurenta 3 metodeparticipative–specificeîngrădiniţă | Utilizarea metodeloractiv participatice îndemersul didactic, latoate grupele;Selectareacorespunzătoare aconţinuturilorRealizareaacâtmaimulte activităţidetipout-door | Participareaeducatoarelor lacursurideformarecare vizeazăutilizareametodelor activparticipative. Desfăşurarea deactivităţidemonstrative încadrul Comisieimetodice. | Achizitionareadematerialedidacticecaresăsusţină acestemetode. Confecţionareade materialedidacticedecătreeducatoare. | Colaborare cuCCd şi ISJ învedereaformăriicadrelordidactice;Implicareapărinţilor în organizarea şiderulareaactivităţilor. |
Analize,studii deimpact,asistenţelaactvităţi
Poze, filme |
|
ŢINTASTRATEGICĂ | INDICATORIPERFORMANŢĂ | OPŢIUNISTRATEGICE | MODALITĂŢIEVALUA | RESPONSABILITĂŢI | |||
CURRICULUM | RESURSEUMANE | RESURSEFINANCIARE | RELAŢIICOMUNITARE | ||||
1 | 2 | 3 |
|
| 4 | 5 | 7 |
|
|
| Studiuindividualal cadrelordidactice. |
|
|
|
|
3.Implicareaactivă şi responsabilă a părinţilor îndezvoltareacopiilor. | 1.Existenţaparteneriatuluigrădiniţăfamilie,lanivelul fiecăreigrupedecopii | Organizarea deactivităţi curriculare şiextracurricularecuparticipareapărinţilor. | Pregatirea a inca 2cadredidacticepentruadeveniinstructori depărinţi. Pregatireapărinţilor prinactivităţiîncadrulproiectuluieducaţional „Educămaşa”. | Amenajareaşidotareaunuicentru de resursepentru părinţi, cupublicaţiidespecialitate. | Realizareaparteneriatuluigrădiniţăfamilie,la fiecare grupăRealizarea departeneriateactive cu alteinstituţii similare.Colaborarea cuspecialişti învedereadesfăşurăriiactivităţilor de informare şi dezvoltare apărinţilor. | Chestionare,focus-grup,analize,studii deimpact,portofolii |
|
4.Organizarea unor activități specifice: Cluburi de lectură: Citim împreună România Insula de lectură în holul grădiniței Biblioteca de | 1.E | Organizarea dexaiscteivniţtaăţi practicecucopiii,învedereaamenajăriispaţiuluiverde. Desfăşurareaunoractivităţicucaracterecologic. | Participareaangajaţilorunităţii,acopiilor,părinţilor precumşi ai altorreprezentanţi aicomunităţiilocale,în activităţileorganizate. Formareaeducatoarelor pe | Finanţăriobţinute prinproiecteContribuţii în natură ale părinţilor şicomunităţiilocale Unelte si materialedeţinute de | Implicareapersonalului, apărinţilor şi avoluntarilor. Consultareaspecialiştilor. | Chestionare,imaginisugestive |
|
ŢINTASTRATEGICĂ | INDICATORIPERFORMANŢĂ | OPŢIUNISTRATEGICE | MODALITĂŢIEVALUA | RESPONSABILITĂŢI | |||
CURRICULUM | RESURSEUMANE | RESURSEFINANCIARE | RELAŢIICOMUNITARE | ||||
1 | 2 | 3 |
|
| 4 | 5 | 7 |
vară:
Fiecare copil
merită o
poveste
Organizarea atelierelor de lectură pentru copiii din grupă și părinții lor. Organizarea unui atelier de lectură pentru copiii de 2 ani, pentru copiii neînscriși la grădiniță, pentru copiii de la clasa pregătitoare și părinții lor. Generalizareautilizării | 2. 3. 4. e |
Utilizareacalculatorului in |
probleme demediu,respectivlegate de
cultivarea
unor
plante, prin
întâlniri cuspecialişti
Participareaeducatoarelorla |
grădiniţă.
Colaborare cuCCDsiISJin |
Implicareaparintilor in |
PozePrint- |
|
ŢINTASTRATEGICĂ | INDICATORIPERFORMANŢĂ | OPŢIUNISTRATEGICE | MODALITĂŢIEVALUA | RESPONSABILITĂŢI | |||
CURRICULUM | RESURSEUMANE | RESURSEFINANCIARE | RELAŢIICOMUNITARE | ||||
1 | 2 | 3 |
|
| 4 | 5 | 7 |
mijloacelortehnologicemoderne decomunicareonlineactive,înprocesulinstructiv-educativ,lanivelulunităţii |
| demersul didactic ingrupeledecopii,catsiin activitatile on-lineSelectareacorespunzatoare acontinuturilor | cursurideformarecare vizeazautilizareacalculatoruluisiaconturilor GoogleMeet ori ZoomDesfasurareaunoractivitatidemonstrative incadrul ComisieiMetodice | vedereaformariicadrelordidactice | organizarea siderulareaactivitatilor on-line | screen |
|
TINTA | OBIECTIV | RESURSE | AUTORITATE | RESPONSABIL | ORIZONT DETIMP | INDICATORI DEPERFORMANTA |
1. Dezvoltareamanagementulu i grupei prinimplementareaunor strategiieducationaleastfelincatactivitatea sa fiecentratapecopilpentrua-idezvoltapersonalitatea siadaptarealaviata scolara sase faca rapid |
O1. Identificarea calitatii management ului grupei | Financiare:donatii si sponsorizari interne si externe, taxa Umane: cadre didactice, parinti |
– Gradinita |
Director Cadre didactice |
An scolar 2020 – 2022 |
Abilitati si aptitudini individuale Gestionarea resurselor materiale |
O2. Diversificare a strategiilor de predare- invatare |
Umane: cadre didactice |
– Gradinita |
Director Cadre didactice |
An scolar 2020 – 2021 |
Cresterea calitatii informatiilor Produsele activitatii | |
2.Dezvoltareaprofesionala apersonaluluipentru a oferialternative ineducatia siinterventiatimpurie avandin vederereformaeducatieitimpurii. | O1. Perfectionare a personalului unitatii in domeniul educatiei la varste precoce | Financiare: donatii si sponsorizari interne si externe, taxa Umane:personalul gradinitei |
– Gradinita |
– Director |
An scolar 2020 – 2021 |
– Satisfacerea nevoilor speciale ale copiilor de 3-6 ani |
O2. Dotarea corespunzato are a salilor de joaca cu mobilier, jocuri si jucarii specifice varstei | Financiare:donatii si sponsorizari interne si externe Umane: cadrele didactice, firma specializata in mobilier |
– Gradinita |
– Director |
An scolar 2020 – 2021 |
Crearea conditiilor de securitate pentru copii Desfasurarea activitatii preferate(jocul)cu jucarii care nu pun in pericol viata si sanatatea copiilor | |
O3. Intocmirea planificarilor in functie de varsta copiilor (2-3 ani) |
Umane: cadre didactice |
– Gradinita |
Director Cadre didactice |
An scolar 2020 – 2021 |
– Adaptarea temelor si continuturilor la particularitatile de varsta si individuale ale copiilor | |
3. Dezvoltareacurricumu-luila deciziagradinitei | O1. Introducerea unor noi activitati optionale | Financiare:donatii si sponsorizari Umane: cadre didactice | – Gradinita | Cadre didactice Profesori specilaizati | An scolar 2020 – 2021 | Prezentarea ofertei CDE Alegerea optionalului Satisfacerea in urma participarii |
| atractive, cu caracter intercultural |
|
|
|
|
|
4. Dezvoltareaunuiparteneriat cuparintiisiinstitutiilecomunitare | O1. Organizarea si desfasurarea unor intalniri si seminarii pentru informarea si educarea parintilor |
Umane: cadre didactice, parinti |
– Gradinita |
Director Formatori de parinti |
An scolar 2020 – 2021 | – Articole, anunturi,tabele de inscriere, asigurare logistica,chestionare curs, albume fotografii, diseminarea in mass- media. |
O2. Dezvoltarea unor proiecte de parteneriat cu: comitetele de parinti, scoala, biserica, autoritati locale. |
Financiare:donatii si sponsorizari; Umane: cadre didactice, parinti, invatatori,reprezen tanti ai institutiilor locale |
Gradinita Scoala Politia Primaria Biserica |
Director Cadre didactice |
An scolar 2020 – 2021 |
Protocol de parteneriat Realizarea activitatilor planificate in proiecte Albume foto Portofolii (copii si educatoare) | |
O3. Organizarea unor activ cu participarea parintilor si a altor parteneri sociali pentru cunoasterea nevoilor gradinitei | Financiare:donatii si sponsorizari interne si externe; Umane: cadre didactice, parinti, reprezentant autoritate locala |
– Gradinita |
Director Cadre didactice |
An scolar 2020 – 2021 |
Pliante Ziua portilor deschise | |
5. Crearea unorconditiioptime de invatarepentruprescolari prinmodernizareaspatiilor,completareadotarilorexistente siconstruirea uneinoicladiri | O1. Identificarea lucrarilor si a costurilor necesare reamenajarii unei sali de sport si a celorlalte dotari necesare. | Financiare:donatii, sponsorizari si finantari nerambursabile de la Bugetul Local B-ta; Umane: echipa manageriala; specialisti in domeniu. |
– Gradinita |
– Director |
An scolar 2020 – 2021 |
Studiu de fezabilitate Note de constatare DSP si DSV; |
O2. Identificarea resurselor financiare necesare | Financiare:donatii, sponsorizari si finantari nerambursabile de | – Gradinita | – Director | An scolar 2020 – 2021 | Convocarea echipei de proiect; Nota de fundamentare a bugetului; Identificarea proiectelor |
| realizarii acestor lucrari | la Bugetul Local B-ta; Umane: echipa de proiect;contabil |
|
|
| de finantare. |
6.Asigurareaaccesului egal sisporitalcopiilorspre cunoasteresi actiune sipromovareaeducatieiincluzive ingradinita | O1. Egalizarea sanselor de a intra in gradinita si scoala |
Financiare:donatii,
sponsorizari
si
finantari
Umane: echipa manageriala; specialisti in domeniu |
-Gradinita -Scoala |
-Director |
An scolar 2021 – 2022 | – Integrarea copiilor cu CES in gradinita; |
O2. Introducerea strategiilor didactice specifice educatiei de tip incluziv | Financiare:donatii, sponsorizari si finantari nerambursabile Umane:echipa de proiect; contabil |
-Gradinita |
-Director -Cadre didactice |
An scolar 2020-2024 | -Programele; -Identificarea strategiilor incluzive. | |
O3.Realizare a unor planuri de interventie pentru copii care manifesta comportamen te negative |
Umane:cadre didactice,psiholog,logoped |
-Gradinita |
-Cadre didactice -Psiholog |
An scolar 2020-2024 | -Plan de interventie personalizata; – Implicarea psihologului şi logopedului în derularea programelor de intervenţie personalizată. |
ANŞCOLAR2021-2022
Nr. crt. | Nivel Educatoare | Categoria de activitate | Nr Activitati |
1. | Nivel I | Activităţi pe domenii experienţiale | 14 |
|
| Jocuri şi activităţi didactice alese | 15 |
|
| Activităţi de dezvoltare personală | 15 |
2. | Nivel II | Activităţi pe domenii experienţiale | 20 |
|
| Jocuri şi activităţi didactice alese | 15 |
|
| Activităţi de dezvoltare personală | 17 |
ACTIVITĂŢIOPŢIONALE
GRĂDINIȚACUPROGRAMNORMALNR.2
NR.CRT. | GRUPA | EDUCATOARE | OPŢIONAL | CINESUSŢINE |
1 | MIJLOCIE | TRIFAN OANA/POP ANDREEA | CREIONULMAGIC | EDUCATOARE |
2 | MIJLOCIE | CÎRCU LUCICA | EDUCAȚIEPENTRUSĂNĂTATE |
EDUCATOARE |
3 | MARE | SABĂU CARMEN | DEVORBĂCU | DIRECTOR |
|
|
| CORPULMEU |
|
4 | MARE | PINTICAN GABRIELA | BUNELEMANIERE | EDUCATOARE |
5. | MARE | ZANFIR ANCA | TRADIȚIIȘI OBICEIURI | EDUCATOARE |
6. | MARE | FECHETE ANCA/DEJAN LUCICA | EDUCAȚIEFINANCIARĂ | EDUCATOARE |
7. | MARE | GHIRAN IOANA/POP ELENA | EDUCAȚIE FINANCIARĂ | EDUCATOARE |
GRADINITACUPROGRAMNORMALNR.10
1 | MIJLOCIE | BALINT ELIZA | ÎN LUMEA CULORILOR | EDUCATOARE |
2 | MARE | SILAȘI LENUȚA | CREIONULMAGIC | EDUCATOARE |
|
|
|
|
|
Nr.Crt. | Obiective | Modalităţi derealizare | Activităţi |
1. |
Apropiereacopiilorde evenimenteculturale |
Vizite şi activităţi interactive fizice/virtual în | Frumuseţeaoraşuluimeu! |
Vizitălamuzeu! |
| specificelocalităţii | funcție de coeficientul de incidență al Covid-19 |
|
Activităţi artistice şi plastice | Copiiideziualor! | ||
2. |
Stimulareainteresuluicopiilorpentru instituţiile localeşiactivităţile derulateaici |
Activitati on-line pe perioada stării de alerta- COVID | La pompieri in cadrul manifestării Ziua porţilor deschise a ISU |
La biblioteca municipală – cuocazia Zilei mondiale a cărţiipentrucopii | |||
La şcoală –În cadrul proiectului „Delagrădiniţălaşcoală” | |||
La biserică –În cadrul proiectului”Miculcreştin” | |||
3. |
Cunoaşterea de cătrecopiiaunorsărbătorireligioase şiimplicarea afectivă îndesfăşurarea lor | Activitate fizică/on-line interactivă cu parteneri |
Cizmuliţepentrudaruri!
Vineiepuraşul,lamine,latine,lael! |
Program de colinde on-line transmis |
TrăimmagianaşteriiDomnului! | ||
4. |
Îmbogăţireacapacităţiide a intraîn relaţii cu cei dinjur,deaseimplicaînactivităţi de marcareaunorevenimente |
Activităţi Interactive fizice/ on-line | Haisă dămmânăcumână! |
Mărţişoarepentruceidragi! | |||
Expoziţie cu lucrări plastice | CelebrămZiuapământului! | ||
Adoptăm arbori | SărbătorimZiuaEuroparcurilor | ||
Activităţi Interactive on-line | Sărbătoareacopiilornăscuţiînluna…!! | ||
| Formareacapacităţiicopiilordease | Serbare on-line | ÎlaşteptămpeMoşCrăciun! |
| Cudragpentrumama! |
5. | exprima artistic înpublic prinvalorificareaacumulărilor din act.curriculare | Program artistic on-line | Cântec,joc,voiebunădeziuacopilului! |
Fizic/On-line |
Serbareaverii! Larevederegrădiniţă! | ||
6. |
Cultivareagustuluipentru spectacol,divertisment |
Vizionarea de spectacole de teatru de păpuşi, marionete |
Derulatepemijloacemoderneaudio-vizuale |
7. |
Antrenarea copiilorîn activităţi decunoaştere amediului naturalambiant şi cultivareastăriidebinelacopii |
-plimbări virtuale – activităţi de ecologizare a spaţiului din curtea grădiniţei |
Hoinarprinoraşulmeu! Ocurtecuratăaşvrea/Pentrugrădiniţamea! Descoperimtainelenaturii! |
8. |
Formareadeprinderii de adesfăşura activităţide grup , de a seintegraîntr-oechipă | -activităţi cultural artistice, sportive, recreative, practice, artistico- plastice |
Activităţi în cadrul proiectelor educaţionale derulate la nivel de unitate şi grupe , cu parteneri locali: grădiniţe, şcoli , instituţii sociale, culturale, economice, ONG-uri,etc; |
RESPONSABILIDEPROIECTE SIPROGRAME
– DEJANLUCICA
PARTENERIATE
Denumireaparteneriatului | Iniţiatori | Parteneri | Grupeparticipante | Tipulparteneriat |
Comoara din inimă |
G.P.N. NR.2 și Nr.10 Bistrița |
C.R.E.D. Raza de Soare Parintii copiilor din unitate |
Toate grupele |
Local |
Azi preșcolari,mâine școlari |
G.P.N. NR.2 Bistrița | Clasa pregătitoare a inv , Telcean Dorina, de la Scoala Gimnazială Nr.1 Bistrita |
Grupa mare |
Local |
“ Un copil informat,o viață salvată” | Educatoarele de la GPP nr 2 şi GPN nr 10 |
ISU Bistriţa Parintii copiilor din unitate |
Toate grupele | Local |
Împreună pentru copii |
G.P.N. NR.2 Bistrița |
Forumul German |
Grupa Germană |
Local |
Aventurile Hârtiei | G.P.N NR.2 Bistrița | Palatul Copiilor Bistrița | Grupa Mare | Local |
Prietenii noștri păpușarii | G.P.N. NR.2 Bistrița | Centrul Municipal De Cultură George Coșbuc | Toate grupele | Local |
Impreună | G.P.N. NR.2 Bistrița | Asociația IMPACT Bistrița | Toate grupele | Local |
Educație pentru viață | G.P.N. NR.2 | IPJ BN | Toate grupele | Local |
| Bistrița |
|
|
|
Serealizeazăprin:asistenţe şi interasistenţe, informări săptămânale, lunare, semestriale, rapoarte semestriale/anuale, analize in Consiliul de Administraţie, Comisia metodică, CEAC, studii de impact, sondaje de opinie, interviuri focus-grup, chestionare aplicate cadrelor didactice, personalului auxiliar, părinţilor, portofolii ale copiilor şi educatoarelor, instrumente de lucru indicate de inspectorii de specialitate sau de conducerea unităţii.
M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
« Jun | ||||||
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Copyright © 2023 gradinitanr2bistrita.ro. All Rights Reserved. Plugins